Poliklinika za ortopediju, fizikalnu medicinu i fizikalnu terapiju Rijeka

Vježbe za koljeno

P: Koliko bi trajao oporavak tj. jačanje mišića oko patele nakon što mi je ista iskočila, ali sam imao sreću da mi ligamenti nisu popucali. To se dogodilo prije dvije godine, te ja vidim da su mi mišići slabi. Sad me zanima koliko bi trajalo jačanje misića nakon dvije godine što su praktički mirovali, osim što vrlo cesto zaigram mali nogomet. Neko sam vrijeme poslije ozljede čak igrao i veliki nogomet za klub. Znam da ne možete pomoću e-maila vidjeti stanje mišića, ali bi li moglo kućno biciklo pomoći u jačanju i koliko bi to trajalo? Znam da ćete reć da bih se trebao posavjetovati sa doktorom ali kad se sjetim da će mi raditi testove patele uhvati me strah te jednostavno nemogu otići doktoru jer su ti bolovi bili nešto najgore sto sam u životu doživio.

O: Iako fizikalni pregled koljena zna biti neugodan, on je nezamjenjiv dio procjene stanja na samom koljenu, kao i temeljna poluga pomoću koje doznajemo koliki je fizički stress koljeno u mogućnosti svladati. Započeti vježbanje bez adekvatnog pregleda slično je vožnji automobila zatvorenih očiju.

Dugotrajno prisutna slabost mišića koji okružuju koljeno predstavlja poseban problem. Pa ako je i jasno zašto mišići slabe odmah po ozljedi, malo je teže razumjeti procese koji tu mišićnu slabost održavaju i mjesecima, pa i godinama pošto je otok i bolnost izazvana samom ozljedom prošla. Naime, tijelo ima nekoliko mehanizama kojima sprječava ponovno ozljeđivanje. Prvi je svakako otok i bolnost, praćena refleksnim ograničenjem maksimalno moguće snage mišića. U toj fazi dolazi do prebacivanja opterećenja u hodanju sa neozlijeđene na ozlijeđenu nogu (najvidljivije kod šepanja). To smanjeno opterećenje izvodi se kroz promjenjenu sliku kretnje (hodanja) u motoričkom centru (nesvjesno štedimo ozlijeđeni ekstremitet). Po prolasku otoka i bolova, te po izostanku refleksa koji ograničavaju maksimalnu mišićnu snagu, zaostaje promjenjena slika kretnji, koja je u okolnostima spiljskog života čovjeka bila od velike važnosti i trajnije štitila ozlijeđeni ekstremitet od ponovnog ozljeđivanja. U današnje doba, taj je obrambeni mehanizam samo smetnja i nastojimo ga kroz adekvatno i ciljano vježbanje prevladati što je prije moguće. No sve je to lakše reći no učiniti. Promjenjena slika kretnji zna biti uporna i tvrdokorna.

U konkretnom slučaju, dobro bi bilo raditi unilateralne vježbe (samo jednom nogom) u kombinaciji sa vježbama propriocepcije (balansa) i pliometrije (skokova i poskoka). Aerobno vježbanje (vožnja bicikle, trčanje i slično) samo po sebi i u ovoj fazi uobičajeno nije dovoljno. Stručna pomoć fizioteraputa ili kondicijskog trenera uvelike bi skratila vrijeme potrebno do punog oporavka.

  • Kontakti
Scipion fizioterapija - Fizioterapija, manipulativna terapija, masaža, kinezioterapija, terapija udarnim valom (ESWT)...

Scipion fizioterapijaFizioterapija, manipulativna terapija, masaža, kinezioterapija, terapija udarnim valom (ESWT)...

  • Adresa: Milutina Bataje 14A (Zamet), Rijeka
  • Mob: 091 1684 575
  • Tel: +385 (051) 684-576, 684-575, 684-577
  • Fax: +385 (051) 684-576
  • E-mail: mistura@scipion.hr

Pošaljite upit